טיפול להפרעות קשב וריכוז

חיזוק קשב וריכוז בילדים בעזרת חומרים טבעיים

"בעיות קשב וריכוז" הוא ביטוי שהופך לשכיח יותר ויותר בכל בית בעולם בכלל, ובישראל בפרט. אנחנו דורשים מהילדים שלנו הרבה, לוח הזמנים שלהם עמוס ויש להם כל כך הרבה מה ללמוד! המשמעות היא שאותם ילדים, שקשב וריכוז לא באים להם באופן טבעי, סובלים יותר מילדים אחרים, מתקשים לעמוד בקצב ופותחים בכל שנה פער גדול יותר שיהיה להם קשה יותר לסגור בעתיד. 

האם הפתרון היחיד הוא לתת להם תרופות כימיות שההשפעות שלהן על הגוף אינן ידועות? ממש לא! בואו להכיר דרכים אלטרנטיביות וטבעיות להתמודדות עם המגפה החדשה של המאה ה-21, הכירו את הפלא שנקרא שמנים אתריים לילדים, שיעזרו לכם ולילדכם לשגשג בתקופת הלימודים ואפילו ליהנות ממנה.

קשב? ריכוז? זה לא תמיד קל

בעידן המודרני אנחנו מצפים מילדים לבלות שעות ארוכות בישיבה במקום, בהקשבה לשיעורים ובמחשבה מאומצת על נושאים שלא בהכרח הכי מעניינים אותם כרגע. המצב הזה מאתגר עבור מרבית הילדים, שהיו מעדיפים אולי לשחק, להתרוצץ ולהשתולל. אבל לילדים מסוימים קשה לשבת בשקט ולהתרכז אפילו יותר מאשר ילדים אחרים, ולהם אנחנו קוראים "בעלי בעיות קשב וריכוז".

חשוב מאוד להבין מהי בכלל ההפרעה ומתי היא מוגדרת ככזו?
הפרעת קשב וריכוז בילדים הינה הפרעה נוירו-התפתחותית שמתבטאת בקשיים בקשב, ריכוז, היפראקטיביות ואימפולסיביות, שפוגעים בתפקודו של הילד.
התסמינים של ההפרעה גורמים למצוקה גדולה הן לילד והן לסביבתו.

ההפרעה יכולה להיות רק הפרעת קשב וריכוז (ADD- ATTENTION DEFICIT DISORDER), ואז הילד פשוט ירחף במחשבותיו בשיעורים בבית הספר, מה שיגרום לו קשיים לימודיים ולעיתים אף חברתיים, או שהיא יכולה לכלול גם היפראקטיביות (ADHD – ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER), ואז הילד יהיה חסר מנוחה, אחוז תזזית, ויפריע להתנהלות התקינה של השיעור בכיתה.

כיום ידוע שההפרעה אינה חולפת עם ההתבגרות, ולכן גילוי מוקדם שלה יכול למנוע בעיות התנהגות של הילד הן בבית הספר, והן בהמשך חייו הבוגרים.

איך מאבחנים ילד בהפרעת קשב וריכוז?

איבחון ילד בהפרעת קשב וריכוז מותנה בקיומן של לפחות 8 מהתופעות הבאות:

  •     לעיתים קרובות "זריקת" תשובות לפני סיום השאלות.
  •     קושי לחכות לתורו במשחק.
  •     חוסר הבנה או חוסר יכולת להקשיב, וחוסר יכולת להבחין בפרטים.
  •     קושי להמתין לתורו בעת משחק.
  •     חוסר מוטיבציה ללימודים, וחוסר ארגון.
  •     חזרה על פעילות מסוכנת ללא התחשבות בתוצאות.
  •     תשומת הלב מוסטת על ידי גורם חיצוני, או לעיתים "חלימה בהקיץ".
  •     לעיתים קרובות איבוד חפצים.
  •     בעבודה בבית הספר, לעיתים קרובות, שגיאות הנובעות מחוסר תשומת לב.
  •     קושי לשבת במקום אחד למשך יותר משניה כאשר נדרש.
  •     נענוע בלתי פוסק של ידיים ורגליים.
  •     קושי גדול להישמע להוראות.
  •     מעבר מפעילות אחת לאחרת מבלי לסיים את הראשונה.
  •     קושי בשמירה על קשב בעת ביצוע משימה או אפילו בעת משחק.
  •     הפרעה למשחקים ולילדים בעת פעילות בכיתה.
  •     התפרצות לתוך שיחות של אחרים.
  •     התרוצצות וטיפוס על חפצים שעומדים בדרך כגון רהיטים, גדרות וכיו"ב.
  •     קושי לשחק בשקט.
  •     לעיתים דיבור בלתי פוסק.

טיפול טבעי לבעיות קשב וריכוז

 

הילדים זקוקים לחיזוק

משבר הקורונה שתקף אותנו העמיס על חיי כולנו. קל לשכוח לפעמים שאחת האוכלוסיות העיקריות שנפגעו היא אוכלוסיית התלמידים: הלימודים הפכו למקוטעים ומבולבלים, אין רצף של שיעורים, והילדים נדרשים להתרכז בשיעור דרך שידור וידאו במחשב. הלמידה מול המחשב היא בעייתית במיוחד, מאחר וקשה להתרכז מול מסך ללא מורה שנמצאת ביחד איתך בחדר, במיוחד כשכן נמצאות בחדר המון הסחות דעת בצורת מחשב, פלאפון, צעצועים, אחים והורים.

לבסוף, שיטת הלימוד בזום לא עונה על הצורך הפיזי והחברתי של הילדים שלנו לצאת מהבית, להפעיל את הגוף ולפגוש חברים וילדים אחרים בני גילם. כל אלה העמיסו על הילדים מבחינה מנטלית והתנהגותית. בעיות קשב וריכוז עלולות להופיע גם אצל ילדים שעד היום לא הראו קושי.

תרופות לחיזוק קשב וריכוז – איך נבחר נכון?

רופאי הילדים ובתי המרקחת מציעים לנו מגוון תרופות סינתטיות כדי לעזור לילדים שלנו להתרכז, אבל האם חכם להשתמש בפתרונות האלה?

תרופות קונבנציונליות להפרעות קשב וריכוז מכילות כמויות מרובות של כימיקלים סינתטיים שההשפעות שלהם על הגוף הן מרובות, גוררות תופעות לוואי לא נעימות ובעלות השלכות שלא נחקרו מספיק (אין מספיק מחקרי אורך שבחנו את השפעות התרופות הללו). ישנם ילדים שהכדורים הקונבנציונליים הם הפתרון היחיד עבורם, אבל חשוב להדגיש שבמספר לא מבוטל של מקרים אין זה המצב. לפני שאתם פונים "לתותחים הכבדים", מומלץ לנסות את הפתרון הטבעי והאורגני – שמנים אתריים לילדים, תוספי תזונה ועוד.  

שמנים אתריים לילדים הסובלים מבעיות קשב וריכוז

מאות אלפי ילדים ברחבי העולם כבר משתמשים בשמנים אתריים כדי לעזור להם להירגע ולהתרכז באופן טבעי. אפשר לתת להם ליהנות מאותם שמנים אתריים איכותיים שאתם, המבוגרים, כבר הכנסתם לחייכם ומכירים היטב. או שאפשר לנצל את התחום העולה החדש בעולם הארומתרפיה – שמנים אתריים במיוחד לילדים. ניתן כאן שתי דוגמאות מומלצות במיוחד, אם כי כמובן שהמגוון רחב הרבה יותר, ומומלץ להתייעץ עם מומחה ברפואה טבעית כדי למצוא את החומר המומלץ ביותר למשפחתכם.

כיצד נשתמש בשמנים אתריים עבור ילדים עם בעיות קשב וריכוז?

תחילה נדאג לכך שהילד ילך לישון רגוע, מה שישפיע מאוד על ההתעוררות שלו בבוקר רגוע.

לכן בשעות הערב נשים בחדר דיפיוזר דוטרה, שהינו מאדה שמנים חשמלי, ובו 2-3 טיפות מתערובת שמנים אתריים בשם "באלאנס" שמכילה שמנים אתריים כגון: הו-ווד, קמפור, לבונה, חרצית כחולה,וקמומיל גרמני בתוספת שמן קוקוס נוזלי.
תערובת זו מפיגה לחץ וחרדה, ומאזנת מצבי רוח. היא תורמת לשליטה עצמית, הרמוניה ואיזון, ומקרקעת.

לחלופין, ניתן לעסות את כפות הרגליים ואת העורף ופרקי כפות הידיים ולנשום את התערובת עם עיניים עצומות. תערובת הבאלאנס תסייע לילד להירגע.

בלילה, לקראת השינה  נעסה את כפות הרגליים והדפקים בתערובת שמנים אתריים שנקראת סרניטי או שלווה בעברית. תערובת סרניטי מכילה שמנים אתריים לבנדר, אזובית, קמומיל רומאי, ילנג ילנג, סנדלווד ווניל.
תערובת זו מורידה לחץ בצורה מהירה, מסייעת לשינה רגועה ולהרפיה. מפחיתה מתח נפשי ומרגיעה רגשות.

בנקיטת פעולות אלו,  אנו גורמים לכך שהילד הלך לישון שינת לילה רצופה  ורגועה, והוא יתעורר לבוקר רגוע.

בבוקר ניתן לו תערובת נוספת שמגיעה ברולר נוח לשימוש, של שמנים אתריים בשם "בפוקוס" שכוללת שמנים אתריים כגון: אמיריס, פטצ'ולי, לבונה, ליים, ילאנג ילאנג, סנדלווד הוואי וקמומיל רומאי.
שמן אתרי לבונה וליים מסייעים לתפיסה מהירה של מידע חדש. פטצ'ולי, ילאנג ילאנג וקמומיל רומאי תורמים לתחושת הרוגע וההתגברות על חרדה.

תערובות של שמנים אתריים היעילים לחיזוק קשב וריכוז

  • שמן אתרי רוגע peace – תערובת שמנים אתריים מבית doTERRA לעידוד יכולות הריכוז, במיוחד עבור ילדים. מכילה שמנים אתריים בעלי ניחוחות אדמה ועם נגיעה של מנטה. התערובת עוזרת להם להימנע מהסחות דעת, מעוררת בהם תחושה של ערנות וריכוז, ומפחיתה תחושות של סטרס ולחץ מנטלי.
    התערובת עדינה ובטוחה לשימוש אצל ילדים באופן יומיומי: פשוט מורחים בעזרת הרולר מעט מהתערובת על הרקות, פרקי כפות הידיים, והעורף. אפשר לתת לילד לשמור את הבקבוק אצלו ולהשתמש בבית או בחוץ, בכל פעם שמרגיש צורך בחיזוק לרמת הריכוז שלו.
  • Balance שמן אתרי – עוד תערובת מעולה מהסדרה של doTERRA במיוחד לילדים. התערובת מעוררת תחושה של רוגע ושקט ועוזרת לאזן את מצב הרוח של הילדים. לעתים מה שנראה בעינינו כמו הפרעת קשב וריכוז הוא למעשה חרדתיות גבוהה של הילד וקושי להתמודד עם הלחצים של שנת הלימודים. התערובת הזו מצוינת לילדים שסובלים מלחץ ואפילו חרדה בעת הלימודים, ביציאות מהבית או לפני השינה. כאשר הילד מרגיש מוצף, אפשר למרוח מעט מהתערובת על העורף ולנשום עמוק את הריח המרגיע לשיפור מידי בתחושה.

מתי נראה שיפור? השיפור הינו מידי, מאחר ושמנים אתריים הינם מולקולות קטנות שנכנסות תוך כ-20 שניות לתוך הזרם הדם שלנו. מאחר והן מולקולות קטנטנות הן נכנסות ישירות לתוך התאים, שלא כמו תרופות שהינן מולקולות גדולות בדרך כלל ואינן נכנסות לתוך התא עצמו. חשוב כמובן להשתמש באופן קבוע, ובכלל לעשות שינוי בתזונה ולהפחית סוכרים.


האם יכולה להיות החמרה? לחלוטין לא. כל המשתמשים דיווחו על הקלה משמעותית, ועל שיפור בלימודים וגם בהתנהגות אצל הילדים.

-14%
המחיר המקורי היה: 300.00 ₪.המחיר הנוכחי הוא: 257.00 ₪.
-10%
המחיר המקורי היה: 188.50 ₪.המחיר הנוכחי הוא: 169.00 ₪.
-10%
המחיר המקורי היה: 433.00 ₪.המחיר הנוכחי הוא: 389.00 ₪.
-3%
המחיר המקורי היה: 123.00 ₪.המחיר הנוכחי הוא: 119.00 ₪.

אל תחששו לנסות טיפול טבעי לבעיות קשב וריכוז

בניגוד לתרופות קשב וריכוז עוצמתיות מספקים שמנים אתריים חלופה טבעית ובטוחה לשימוש. לא תראו תופעות לוואי עוצמתיות ומטרידות כגון אלו שמופיעות לא אחת בצריכת התרופות הקונבנציונליות (כגון כאבי ראש, אפתטיות וכד').

יחד עם זאת, שמנים אתריים לילדים יכולים גם לסייע לתפקוד תקין יותר של מערכת העיכול, לחיזוק המערכת החיסונית ולשיפור איכות חייהם, כך שלהפסיד מהניסיון לא תוכלו.

אם אתם קוראים את השורות הללו ועולות לכם שאלות, תהיות או שאתם פשוט זקוקים ליותר מידע אז נשמח שתפנו אלינו. אנחנו במרכז נטורל ליבינג כאן בשבילכם, על מנת לעבור את הימים המאתגרים הללו על הצד הטוב ביותר ועם כלים ואמצעים שייסייעו לילדכם גם בעתיד.