שמן אתרי תפוז

שמן אתרי תפוז – סגולות והמלצות

כשאנחנו חושבים על תפוזים, אנחנו מחייכים בהנאה ונזכרים בטעמם החמצמץ־מתקתק על השפתיים, בנוזל הדביק שנשאר על האצבעות לאחר קילוף הפרי, במיץ המתוק והמרענן שמרפא כל צינון ושיעול סוררים ובניחוח הנפלא שמזכיר אדמה לחה, טבע ירוק ושמים כחולים. אנשים רבים מכירים את פרי התפוז הנהדר שהישראלים לא יכולים בלעדיו, אך לא מכירים את השמן האתרי המופק ממנו. לשמן אתרי תפוז יש יתרונות בריאותיים רבים וסגולות מרפא ייחודיות. תופתעו לגלות כמה שמן אתרי תפוז חיוני לחיי היום־יום בבית ולבריאותו הטבעית של הגוף. שמן אתרי תפוז מועיל במיוחד לניקוי ולחיטוי הבית, להרחקת חרקים ומזיקים ולאווירה נינוחה ונעימה. רוצים לדעת עוד? הינה כל מה שכדאי לדעת על נפלאותיו של שמן התפוז.

 

מהו שמן אתרי תפוז?

שמן אתרי תפוז מופק בהפעלת לחץ על הקליפה הכתומה של פרי התפוז וממיצוי הפרי, הפרחים והעלים של העץ. צבעו זהוב עמוק וניחוחו הוא ניחוח התפוז המוכר לכולנו. יש שני סוגים של שמני תפוזים – שמן תפוז מר המכונה גם תפוז סיביליה, ושמן תפוז מתוק. הניחוח של שמן התפוז המר עדין יותר מניחוחו של שמן התפוז המתוק אולם שניהם משמשים לאותן מטרות ומכילים את אותן תכונות מרפא.

כדי ליהנות משימוש מיטבי בשמן תפוז יש לבלול אותו בשמן נשא או במים ואף להוסיפו למשחות, לסבונים ולשמפו. אפשר להוסיף שמן תפוז לתערובות שמנים אחרות וליהנות מהניחוח הדומיננטי שלו ומהשפעתו המטהרת והמרגיעה.

שמן אתרי תפוז

סגולותיו של שמן אתרי תפוז

אנשים רבים שואלים על שמן אתרי תפוז סגולות ותכונות מרפא כיוון שהם מכירים את פרי התפוז ומודעים לחשיבותו לבריאות. ראשית, ריחו התפוזי המוכר והאהוב כל כך מרומם את מצב הרוח ומסייע לטיפול במצבי עצב עמוק, דכדוך ודיכאון. הוא משרה רוגע ושלווה ובשל כך מומלץ לשאת אותו בתיק ולהשתמש בו בכל מקום ובכל זמן. אנשים שסובלים מנדודי שינה יפיקו תועלת רבה מטפטוף שמן תפוז על הכרית או מאמבט מפנק המכיל שמן תפוז, לפני השינה. כדאי לזכור ששמן תפוז עלול לגרות את העור ולכן די להוסיף לאמבט לא יותר מ־2 טיפות מדוללות בשמן נשא. שנית, שמן תפוז מפחית התכווצויות, מסייע לתהליך העיכול, מרגיע מעיים רגיזים ובאופן כללי מאזן את פעולת המעיים. ולבסוף, שמן תפוז מצוין לטיפול בבעיות חניכיים ולטיפול בדלקות חניכיים ובפצעים בפה.

 

שמן תפוז לעור צעיר, רענן ובריא

שמן אתרי תפוז ניחן ביכולות חיטוי וניקוי מדהימות הודות לתכונות האנטי־מיקרוביאליות שלו, ובשל כך הוא נהדר לניקוי העור ובמיוחד לריפוי צלקות, פצעים, פגמים ואף כתמים. עם זאת, רצוי לנקות את העור בשמן תפוז מדולל רק בשעות הערב והלילה. שמן תפוז יוצר תגובה חזקה בעור בשעות היום בשל קרינת השמש ורצוי להימנע מכך. שמן אתרי תפוז מגביר את הלחות בעור. הוא עשיר בנוגדי חמצון עוצמתיים המסייעים להתמודד עם הנזקים שמסיבים הרדיקלים החופשיים בתאים, ויכול להאיץ תהליכי ריפוי בעור ולהאט את סממני ההזדקנות.

 

שמן תפוז לניקיון הבית

שמן תפוז מצוין כתוספת לנוזלי ניקוי טבעיים הודות לריחו המדהים וליכולת ההברקה שלו. תאמינו או לא אך אפשר לנקות את הבית כולו רק בשמן תפוז ובמים. איך עושים זאת? מוסיפים כמה טיפות של שמן תפוז למטלית ניגוב לחה, מנגבים את המשטחים, הארונות והרהיטים ברחבי הבית ומנקים אותם למשעי. מטפטפים כמה טיפות שמן תפוז לתרסיס של מים מזוקקים, מוסיפים שמנים אתריים נוספים או חומץ ומרססים את התערובת על גבי משטחים, שטיחים, ריפודים, מזרנים ובכל מקום שזקוק לניקוי ולחיטוי. הבית לא רק יריח מצוין, הוא גם יהיה נקי ומבריק.

 

שמן תפוז לעיסוי הגוף

הודות לתכונותיו המרגיעות של שמן התפוז וליכולתו לשכך כאבי שרירים ומפרקים, הוא אחד השמנים העיקריים בכל תערובת שמנים לעיסוי. לעיסוי מיטבי יש לדלל אותו עם שמן נשא כמו שמן זית, שמן קוקוס או שמן שקדים ולמרוח אותו על הגוף או באזורים רגישים בעדינות ובתנועות סיבוביות. עיסוי הגוף בשמן תפוז מבטיח הקלה מהירה ותחושה מופלאה של רוגע, נינוחות ושלווה.

 

בכמה טיפות של שמן תפוז כדאי להשתמש?

שמן תפוז יש לדלל בשמן נשא.

בעיסוי – אפשר למרוח על העור תערובת של שמן תפוז ושמן נשא ביחס של טיפה או שתיים בכל 2 כפיות שמן.

בשאיפה – אפשר לטפטף טיפה או שתיים של שמן תפוז על מטלית ולשאוף אותה, ואפשר גם להוסיף טיפה או שתיים למבער, לדיפיוזר או למכשיר אדים.

בטבילה – כדי ליהנות מיתרונותיו הרבים של שמן התפוז באמבט יש לדלל 2 טיפות שמן תפוז בשמן נשא ולהוסיף אותו לאמבט. השהייה באמבט חמים ונעים מסייעת לשאיפת השמן ולעיסויו על הגוף.

בכל מקרה אין להשתמש ביותר מ־2 טיפות שמן תפוז בכל תערובת.

 

שמנים אתריים תפוז במבצעים

-24%
המחיר המקורי היה: 78.00 ₪.המחיר הנוכחי הוא: 59.00 ₪.
-50%
המלאי אזל
המחיר המקורי היה: 119.90 ₪.המחיר הנוכחי הוא: 59.90 ₪.
-28%
המחיר המקורי היה: 166.90 ₪.המחיר הנוכחי הוא: 119.90 ₪.

ניחוח הדרים מתוק

כל שימוש בשמן תפוז יהיה מועיל לגוף ומבריא. די בניחוח החזק, המתוק והמרענן שלו כדי לרומם את הנפש ולהרגיע כל מכאוב. כדי ליהנות מתכונותיו של שמן התפוז צרפו אותו לארון התרופות הביתי שלכם ושלבו אותו בתערובות שמנים שונות לריפוי, להרגעת הגוף והנפש ולשיפור האווירה בבית.