שמן אתרי לבנדר - תכונות ושימושים

שמן אתרי לבנדר – המלך של השמנים האתריים

שמן אתרי לבנדר – אזוביון בשמו העברי – הוא אחד השמנים המבוקשים והשמישים ביותר בתחום הארומתרפיה. למעשה, כמעט בכל מִרקחת ארומטית שירקחו לכם מטפלים בארומתרפיה, תמצאו שמן לבנדר, והוא מועיל כמעט לכל המצבים הרפואיים ולכל הבעיות הרגשיות או הנפשיות.

אפשר להשתמש בשמן לבנדר בכל דרך ותמיד ליהנות מהסגולות המרפא המדהימות שלו. שמן הלבנדר מזוקק בתהליכי זיקוק מתקדמים הנשענים על תהליכים מסורתיים עתיקי יומין, מצמח ה־LAVANDULA ANGUSTIFOLIA או ה־LAVANDULA VERA ועוד כמה מיני לבנדר מוכרים.

אין שמן אתרי שהוא רב תכליתי כמו הלבנדר, והשימושים בו מרובים ומגוונים. הלבנדר הוא פלא רפואי של ממש.הוא אנטי דלקתי, אנטי פטרייתי, אנטיספטי, אנטי בקטריאלי ואנטי מיקרוביאלי.

הוא משמש לשיכוך כאבים, לחיטוי, למיגור דלקות וזיהומים פטרייתיים; הוא מעולה לטיפול באלרגיות וכן  לטיפול בכוויות, באקזמות ובמחלות עור רבות; הוא משמש להרחקת חרקים ומזיקים; הוא מקל כאבי מחזור, עוויתות ובחילות; הוא משמש גם, ובעיקר, להרגעה וידוע בתרומתו המשמעותית לטיפול במצבי חרדה ודיכאון.

לא נגזים אם נאמר ששמן אתרי לבנדר צריך להיות בכל בית בישראל ושכדאי מאוד להתוודע אליו, ללמוד על תכונות המרפא שלו ולהשתמש בו בכל הזדמנות. אז רגע לפני שנצלול פנימה אל עולם הריפוי הקסום של הלבנדר, כדאי שנלמד איך להשתמש בו נכון כדי שנפיק ממנו את מרב התועלת. 

איך נכון להשתמש בשמן אתרי לבנדר?

מטפלים בשמנים אתריים מדגישים שטיפול בשמנים אתריים בכלל ובשמן לבנדר בפרט הוא חיצוני בלבד. למה הכוונה? שמנים אתריים אסור לבלוע אלא אם כן כתוב במפורש על בקבוקון השמן שהוא מותר לבליעה. כדי ליהנות מיתרונות הריפוי של השמנים האתריים אפשר להשתמש בהם בעיסוי, בשאיפה ובטבילה באמבט. 

שמן לבנדר הוא אחד משני שמנים אתריים יחידים שמותרים למגע ישיר בעור הגוף. השמן הנוסף המותר למגע ישיר בעור הוא שמן עץ התה. שמנים אתריים אחרים אסורים למגע ישיר בעור, וכדי להשתמש בהם יש לערבבם בשמנים נשאים או בנוזלים. שמנים נשאים משמשים כמוליכים לשמנים האתריים. הם רבים ומגוונים, ובהם אפשר למצוא את שמן הזית, שמן הקוקוס, שמן שקדים, שמן אבוקדו ועוד. לחלופין אפשר לדלל את השמנים במים או בנוזל המכיל מעט אלכוהול ולהשתמש בהם בעיסוי או בהרחה. 

עיסוי הוא כאמור הדרך העיקרית להחדיר שמנים אתריים לגוף. המולקולות של השמנים חודרות לגוף דרך נקבוביות העור ומגיעות בקלות ובמהירות לכלי הדם. הדם מזרים אותן בגוף לכל מקום שבו הן נחוצות. עיסוי הגב בשמן לבנדר הוא הדרך הטובה ביותר להחדיר לגוף כמות גדולה של שמן ולהניע תהליכים של ריפוי מהיר. אפשר גם לעסות את הזרועות, את הרגליים ואף את הקרקפת. כל דרך שתבחרו לעיסוי, היא דרך טובה ותשיג את המטרה.

דרך נוספת להחדרת שמן לבנדר לגוף היא שאיפה או הרחה. אפשר לטפטף כמה טיפות לבנדר על דש הבגד, על השמיכה או הכרית, אפשר להריח אותו ישירות מהבקבוקון, אפשר לטפטף אותו במבער או בדיפיוזר ולפזר את ריחו ברחבי הבית ואפשר להוסיף כמה טיפות ממנו לקערת מים רותחים, לקרב אליה את הפנים ולשאוף אותו. 

גם טבילה באמבט חם ומרגיע שמכיל טיפות שמן לבנדר, היא דרך נהדרת להחדיר את השמן לגוף, להשרות רוגע ושלווה ולחולל ריפוי.

עכשיו בנטורל ליבינג שמן לבנדר דוטרה במחיר מבצע!

היתרונות הבריאותיים של הלבנדר

לשמן אתרי שימושים רבים וללבנדר בכלל יש יתרונות בריאותיים מדהימים. אפשר לשלב אותו בכל תהליך טיפולי. אפשר להשלים טיפולים רפואיים קונבנציונליים בשמן לבנדר גם אם סובלים ממחלות קשות וגם אם מתמודדים עם אתגרי בריאות קלים.

הלבנדר תמיד רצוי בתהליכי הריפוי, ההחלמה וההבראה של הגוף ותמיד תורם להם. תכונותיו האנטי דלקתיות של הלבנדר יכולות לרפא כוויות קלות, עקיצות חרקים, יבלות וסוגים רבים של אקזמות.

הלבנדר מסייע בבעיות עיכול כמו הקאות, בחילות, גזים, קלקול קיבה ונפיחות. הוא גם יכול להקל כאבי ראש וכאבי שיניים ולרפא פצעים קלים ואף חמורים. עיסוי הקרקפת יכול למנוע נשירת שיער ואף לחזק אותו ולתת לו מראה בריא ומבריק. מחקרים מראים ששמן לבנדר מטפל ביעילות במצבי חרדה, בדיכאון ובחוסר שקט וכן מסייע רבות למי שסובל מנדודי שינה. 

שמן לבנדר נאבק בזיהומים

לשמן אתרי סגולות רבות וללבנדר בפרט יש יכולות רפואיות מפליאות. מחקרים רבים מעידים על כך ששמן לבנדר מועיל במאבק נגד זיהומים עמידים ופטריות מזיקות. שמן הלבנדר יכול להיות קטלני למגוון זני פטריות ולזיהומים שעלולים לגרום למחלות קשות בעור ובגוף. הלבנדר הורס את הקרומים של תאי הפטריות וממגר אותן במהירות. הלבנדר מונע את ההשפעות ארוכות הטווח של הזיהומים הפטרייתיים ומטפל ביעילות בצלקות שהם מותירים על העור. 

שמן לבנדר מרפא פצעים

טיפול יום-יומי בשמן לבנדר מרפא פצעים במהירות. מחקרים מראים שהלבנדר מאיץ ריפוי פצעים וסוגר אותם במהירות. הלבנדר יכול להשלים טיפול בתכשירים רפואיים מוכרים, והוא יכול לעמוד כתכשיר טיפולי בפני עצמו. אם מורחים אותו בתדירות על עור פנים שסובל מאקנה, אפשר להעלים במהירות את האקנה ולמגר אותה כליל. 

טיפול בנשירת שיער

הלבנדר יעיל במיוחד בטיפול בנשירת שיער ואף יכול לעכב או למנוע תהליכי התקרחות. מחקרים מראים שלבנדר יכול לקדם את צמיחת השיער בשיעור של 44 אחוזים לאחר שבעה חודשי טיפול. שימוש בעכברי מעבדה למשל הראה שמריחת שמן לבנדר עזרה לקדם את צמיחת השיער בגופם בתוך ארבעה שבועות בלבד. 

לבנדר לטיפול בחרדה, בקשיים ובדיכאון

שמן לבנדר ידוע ביכולתו להשפיע על מצבי חרדה ולהפחית חרדות בזמן קצר מאוד. הלבנדר מרגיע ומשרה שלווה. יש ביכולתו להשיב את האיזון הרגשי והנפשי לגוף, ומסיבה זאת הוא השמן האהוב ביותר על מטפלים בארומתרפיה ועל חובבי שמנים אתריים. אם יש לכם שמן לבנדר בבית ואתם סובלים מחרדות, קשיים, מצוקות או דאגות, אל תהססו. טפטפו כמה טיפות שמן לבנדר על הכרית לפני השינה, נשמו עמוק, עצמו עיניים והירגעו. הלבנדר מבטיח לכם שנת לילה עמוקה, טובה, מספקת ומבריאה. 

שמן לבנדר – המתנה של הטבע

אין ספק ששמן לבנדר הוא המתנה הגדולה ביותר של הטבע ולא בכדי שימושיו הם רבים ומגוונים. אז עשו לעצמכם טובה והכניסו את הפלא הרפואי הזה הביתה. הכירו אותו, גלו את איכויותיו ולִמדו את סגולותיו.

אנו מבטיחים לכם שכבר לא תסכימו להיפרד ממנו. 

 

שמן לבנדר וערכות מיוחדות שלא כדאי לפספס