מחיר של שמנים אתריים

מחירים של שמנים אתריים – כמה כדאי לשלם?

שמנים אתריים מכילים את תמצית של צמחי מרפא בצורה הטהורה והמרוכזת ביותר שלה. הם מביאים לנו את היתרונות הבריאותיים של הצמח בתוך טיפות ספורות של שמן ומחזיקים על המדף תקופה ארוכה בלי לאבד מהאפקטיביות שלהם. הבעיה מתחילה אצל הרבה אנשים כשמתחילים לחפש שמנים אתריים במחירים נמוכים כמה שיותר. אז כמה באמת עולה שמן אתרי? ומה הפרמטרים שמשפיעים על מחירים של שמנים אתריים? המדריך המלא – לפניכם.


שיטת הייצור והמיצוי

צרכנים רבים שנכנסים לראשונה לעולם הארומתרפיה, מתפלאים לגלות את המנעד הגדול של מחירים של שמנים אתריים. ההבדלים במחירים נובעים ממשתנים מרובים, ואחד העיקריים בהם הוא התהליך שבו ממצים את השמן האתרי מתוך צמחיית המקור. השיטה תלויה בסוג הצמח, באמצעים שעומדים לרשות היצרן, ועד כמה הוא משקיע על מנת לקבל תוצרים מרוכזים וטהורים. שיטה אחת היא לזקק את השמן בעזרת אדי מים, אחרת משתמשת בלחץ בקור או בתהליך מיצוי בעזרת ממיסים אורגניים. לרוב, השיטה הנפוצה ביותר היא זיקוק בעזרת קיטור.


שמנים באיכות בליעה

אם שמעתם בעבר את הביטוי "נטילה פנימית", הכוונה היא לשימוש בשמנים האתריים בתוך הגוף, כלומר שתיה או בליעה שלהם. יש יתרונות לצורת הנטילה הזו – היא מאפשרת לנו לצרוך את מלוא הכמות, במקום לאבד חלק ממנה לאידוי, או ליכולתו המוגבלת של העור לספוג את הרכיבים. בבליעה אנו מסוגלים לספוג לגוף יותר מרכיבים מתוך השמנים האתריים וכך ההשפעה שלהם חזקה יותר. עם זאת, דווקא מהסיבה הזו חשוב להיזהר מאוד בבחירת השמנים שאותם אתם מתכוונים ליטול בבליעה! השתמשו אך ורק בשמנים אתריים איכותיים מחברה מוכרת שעומדת בתקנים המקובלים ושאושרו לנטילה פנימית.


בקרת איכות

בתור חומרים פוטנטיים ומרוכזים, השמנים האתריים רגישים ביותר לאיכות ירודה של חומרי גלם, שיטת הזיקוק, טכניקת האחסון, וכן הלאה. בנוסף, הם אינם מפוקחים כמו תכשירים רפואיים אחרים, ולקוחות שפונים לחברות זולות ובלתי מוכרות עלולים ליפול קורבן לחומרים מדוללים או באיכות ירודה. כדי לתת מענה לבעיות אלה, חברות אמינות להפקת שמנים אתריים מקיימות תהליך מוקפד ואמין של בקרת איכות על כל אחד משלבי הזיקוק, האריזה, האחסון וההפצה של המוצרים שלה. בנוסף, חברות מומלצות יוכלו להציג את האיכות הגבוהה של מוצריהן בכך שיעמדו בתקני איכות מקובלים.

לשם ההדגמה, חברת דוטרה doTERRA עומדת בתקן ה-GMP, נמצאת תחת פיקוח של משרד הבריאות, ואף ייסדה תו תקן חדש ומחמיר במיוחד בשם (CPTG (Certified Pure Therapeutical Grade.


אחסון והפצה

אופן האחסון והשינוע של המוצרים משפיע רבות על האיכות שלהם. בתור צרכנים אנחנו לא תמיד יכולים לראות מה קורה במחסן, אבל אפשר ללמוד הרבה על איכות המוצר לפי האריזה והתצוגה שלו גם בחנות. שמנים אתריים רגישים לחום ולאור שמש, ולכן יש לשמור אותם על מדף חשוך וקריר, וכמובן שלא בשמש ישירה בחלון הראווה של החנות. בנוסף, על הבקבוק עצמו להיות עשוי זכוכית כהה על מנת להגן על השמן שבפנים מפני קרינת השמש.


טריות 

שמנים אתרים איכותיים יכולים לשמור על האפקטיביות שלהם גם אחרי אחסון ארוך, אולם כדאי ככל הניתן לקנות אותם מהחנות כשהם עדיין טריים, כדי שחיי המדף שלהם אצלכם בבית יהיו ארוכים ואפקטיביים יותר. זוהי תכונה שקשה לזהות אותה עבור מי שאינו מתמצא בתחום. אבל למען האמת, ככל שתשתמשו בשמנים אתריים מסוימים לאורך זמן, כך תלמדו לזהות את הריח שלהם ותהיו מסוגלים לקבוע על ידי הרחה האם השמן שבחנות הוא טרי – האם הריח שלו חזק וזהה למה שאתם רגילים, או שהוא הפך למדולל ואף השתנה מעט עם הזמן.


שמנים אתריים מחירים מומלצים

כאמור, יש מספר רב של גורמים המשפיעים באופן ישיר ועקיף על התמחור של שמנים ונשאלת השאלה כמה כדאי לשלם? ובמחיר הנכון איפה קונים שמנים אתריים? אז כלל הזהב – אם זה זול מדי אז כנראה שיש סיבה טובה לכך. אל תכניסו לגופכם מוצרים שגם היצרן שלהם אינו מעריך אותם וזה בא לידי ביטוי במחיר נמוך. מחירים נמוכים הם אלו שנעים בין שקלים בודדים ל-50 שקלים עבור שמן אתרי של 15 מיליליטרים.  מנגד, אין סיבה לשלם 1000 שקלים עבור בקבוקון של שמן אתרי בודד. טווח הביניים של עשרות שקלים עד מאות בודדות הוא בהחלט טווח סביר לאיכות אותה אתם עתידים לצרוך בבקבוקון וישירות אליכם לגוף.


לסיכום, בהחלט אפשר ליהנות מיתרונות השמנים האתריים ללא חשש ובמחיר סביר. הישמרו מחנויות שתופסות "טרמפ" על טרנד הארומתרפיה ומעלות מחירים של שמנים אתריים ללא שום סיבה הגיונית. מצד שני, אל תמהרו לקנות שמנים אתריים שמחירם זול משמעותית ממוצרים מקבילים בשוק, כי סביר להניח שאיכות החומרים תהיה בהתאם. דרך המלך היא לקנות שמנים אתריים אך ורק בחנויות איכותיות, אחראיות, וכאלה ששמות אתכם במרכז. נטורל ליבינג שמנים אתריים שמה לה למטרה להביא את הרפואה הטבעית לפתחו של כל בית, וחלק מזה הוא הפצת המוצרים במחיר אטרקטיבי למדי. אנו מציעים מגוון שמנים אתריים להרגעה, להתחדשות ולשלל שימושים טיפוליים ומזינים. שמנים אתריים איכותיים ביותר של חברת דוטרה העולמית.

שמנים אתריים ששווה להתחיל איתם