שמנים אתריים תכונות

התכונות של השמנים האתריים

השימוש בשמנים אתריים הולך וצובר תאוצה ונעשה פופולרי ככל שאנשים ממשיכים לפנות לרפואה הטבעית בכלל ולארומתרפיה בפרט בחיפוש אחר מרפא טבעי ומקור לשלוֹמוּת גופנית, רגשית ונפשית. יש כל כך הרבה שמנים אתריים נהדרים, טובים ואיכותיים שזמינים לטיפול ומומלצים לשימוש, אך דווקא המבחר הרב עלול לבלבל את מי שאינו בקיא בתורת השמנים האתריים ואינו יודע כיצד להשתמש בהם.

לכל שמן אתרי יש תכונות משלו וסגולות משלו, וכל שמן מתאים לטיפול בבעיה כזאת או אחרת ובתנאים כאלה ואחרים. ולכן כאן במרכז נטורל ליבינג אנחנו תמיד ממליצות לא להתחיל טיפול בשמנים אתריים בלי לקבל סיוע, הכוונה והדרכה. אם אתם חובבי שמנים אתריים, אם התנסיתם בארומתרפיה ורוצים לטפל בעצמכם, ואם אתם רוצים לדעת עוד על התכונות שלהם ועל סגולות המרפא שלהם, המאמר הזה נכתב בשבילכם. כאן נחקור את התכונות העיקריות של השמנים האתריים ונדון בשמנים המובילים ובשימושים העיקריים שלהם. מוכנים להתעטף בניחוחות נפלאים? אז קחו שאיפה עמוקה והמשיכו לקרוא.

 

מה היתרונות של שמנים אתריים?

אם כבר התנסיתם בטיפול של שמנים אתריים, תכונות השמנים ודאי יפתיעו אתכם. שמנים אתריים לא רק מפיצים ניחוחות מופלאים, יש להם גם יתרונות בריאותיים רבים, והשימוש בהם לבדו יכול למגר בעיות רפואיות רבות ולסייע בהתמודדות עם בעיות רגשיות ונפשיות. שמנים אתריים מצוינים להפגת מתחים, להבראת העור, לטיפול בשיער ובקרקפת ולשיפור מצב הרוח. יש שמנים ממריצים, ויש שמנים מרגיעים; יש שמנים שעוזרים להתעורר בקלות, ויש שמנים שעוזרים להירדם בקלות; יש שמנים שטובים לטיפול בשפעת, ויש שמנים שמקילים קשיי נשימה; יש שמנים שמרחיקים חרקים ומזיקים; ויש שמנים שממגרים כינים. אפשר לטפל בשרירים כואבים עם שמנים אתריים; אפשר לרפא מחלות חורף מעיקות עם שמנים אתריים; ואפשר לעכב את תהליכי הזדקנות הגוף עם שמנים אתריים.

שמנים אתריים עשירים בנוגדי חמצון שיכולים להגן על התאים מפני נזקים ומפני השפעות ההזדקנות. לשמנים אתריים יש תכונות אנטי־מיקרוביאליות, אנטי־פטרייתיות ואנטי־דלקתיות שמפחיתות דלקות בגוף ואף מרפאות אותן כליל. שמנים אתריים מרגיעים את הגוף ואת הנפש, מרוממים, ממריצים ועוזרים להתמודד גם עם מתחים, חששות ודאגות וגם עם מצבי דיכאון. ארומתרפיה שימשה את האנושות במשך מאות שנים, והיא עדיין ממשיכה להדהים אותנו ביכולותיה. השמנים האתריים לא רק מחזקים את המערכת החיסונית אלא גם מנקים את האוויר שאנחנו נושמים ומטהרים אותו. הם מפחיתים פתוגנים שנישאים באוויר בבית או בסביבת העבודה, ולכן כדאי לפזר אותם ברחבי הבית או במשרד לפני שמקבלים אורחים או אם רוצים להרגיש טוב יותר.

 

איך כדאי להשתמש בשמנים אתריים?

שמנים אתריים מקדמים רגיעה ובריאות, ובכך אין כל ספק. הם מופקים מצמחים, מפרחים, משורשים, מגזעים ומזרעים ומכילים תרכובות טבעיות שמכילות סגולות מרפא רבות, אך צריך לדעת איך להשתמש בהם נכון. מטפלים בארומתרפיה ממליצים להשתמש בשמנים אתריים בשאיפה, בעיסוי ובטבילה באמבט, וגם אנחנו במרכז נטורל ליבינג תומכות בהמלצה זאת.

 

שאיפה

שאיפת שמנים אתריים מהבקבוקון או באמצעות דיפיוזר, מכשיר אדים או מבער מאפשרת למולקולות המרפאות שלהם להתפזר בחלל ולחדור לגוף דרך איברי הנשימה. אפשר ליהנות מטיפול בשאיפה גם בטפטוף של טיפת שמן או שתיים על דש הבגד, על הכרית או על הסדין וכך לספוג את הארומה המרפאת. חשוב לזכור שאסור לבלוע שמנים אתריים כיוון ששימוש פנימי עלול לפגוע באיברי העיכול ולגרום נזקים בריאותיים חמורים. במרכז נטורל ליבינג אנחנו מציעות שמנים אתריים שמותרים לבליעה והתוויות לשימוש פנימי בהם מופיעות על הבקבוקונים.

 

עיסוי וטבילה

כדי להשתמש בשמנים אתריים בעיסוי יש למרוח שמנים מדוללים על העור ולעסות בעדינות ובתנועות סיבוביות את האזורים הרצויים. יש רק שני שמנים שאפשר למרוח על העור במישרין ובלי לדלל, והם – שמן לבנדר ושמן עץ התה. את כל שאר השמנים חייבים לדלל בשמן נשא לפני השימוש. שמן נשא יכול להיות שמן חוחובה, שמן שקדים, שמן קוקוס, שמן זית ועוד. השמן הנשא מבטיח ספיגה מלאה בעור וטיפול מדויק. אפשר לדלל שמנים אתריים גם בשמני גוף, בתחליבים ובקרמים למיניהם אך חשוב לוודא שאינכם רגישים לתכשירים הללו. כדי להשתמש בשמנים אתריים בטבילה יש להכין תערובות שמנים מדוללות ולהוסיפן למי האמבט. לא כדאי לטפטף את השמנים ישירות למי האמבט כיוון שהם אינם מתמוססים במים ועלולים להזיק לעיניכם או לעורכם.

חשוב לדעת ששמנים אתריים הם מרוכזים מאוד, ולכן יש לנקוט משנה זהירות בשימוש בהם. אל תשכחו להתייעץ איתנו במרכז נטורל ליבינג או עם ארומתרפיסט מוסמך לפני כל שימוש – חיצוני או פנימי.

 

למה שמנים אתריים טובים לנו?

שמנים אתריים הם מיצוי טבעי של שמני צמחים, והם מנגישים לנו את כל סגולות המרפא שלהם. שמנים אתריים מגבירים את רמות האנרגייה בגוף, מטפלים במחלות ביעילות ומפיגים מתחים. עדיין לא השתכנעתם? הינה עוד סיבות להכניס את השמנים האתריים לארון התרופות הביתי.

  1. חיזוק המערכת החיסונית. לשמנים אתריים יש תכונות אנטי־בקטריאליות, אנטי־פטרייתיות ואנטי־ויראליות, ולכן הם יעילים מאוד במלחמה במחלות ובזיהומים. שמנים אתריים רבים מכילים רמות גבוהות של נוגדי חמצון שמגינים על הגוף מפני מזהמים סביבתיים ומפני רעלנים שנישאים באוויר.
  2. הפגת מתחים. לשמנים אתריים יש השפעה מרגיעה, ולכן הם נהדרים להרפיה ולהפגת מתחים. הדבר נכון במיוחד לשמן לבנדר, הידוע בסגולותיו המרגיעות והמשקמות.
  3. טיפוח העור. אפשר להשתמש בשמנים אתריים לטיפוח העור ולשמירה על בריאותו. שמן עץ התה יעיל מאוד בטיפול באקנה, ושמן לבנדר עוזר להפחית קמטים ומרגיע עור מגורה. אפשר להשתמש בשמנים הללו גם כדי להפחית תסמיני אקזמה ופסוריאזיס.
  4. שינה איכותית. שמנים אתריים כמו לבנדר וקמומיל יכולים להקל על הסובלים מקשיי שינה כיוון שהם מרגיעים ותורמים לשינה עמוקה ובריאה.
  5. שיפור יכולות הריכוז והביצועים הקוגניטיביים. מחקרים הראו שניחוחות של שמנים אתריים משפרים ביצועים קוגניטיביים, מחדדים את הזיכרון, מגבירים ערנות, ותורמים למיקוד ולריכוז. שמן מנתה יעיל במיוחד לשיפור הערנות והמיקוד.

התכונות של השמנים האתריים

 

סוגים שונים של שמנים אתריים

הינה מבחר השמנים האתריים המובילים והמומלצים שלנו במרכז נטורל ליבינג. כל שמן מתאים לשימוש פרטני או כללי, ואפשר לערבב כמה שמנים יחד להעצמת התועלת והריפוי.

  • שמן אתרי קופאיבה. השמן הייחודי הזה מופק מהשרף של עץ ה־Copaifera Officinalis הצומח בברזיל. יש לו תכונות אנטי־דלקתיות מדהימות. הוא משכך כאבים, מרגיע עוויתות, מרפא דלקות ומשפר את זרימת הדם.
  • שמן לבנדר. שמן זה הוא הפופולרי ביותר בארומתרפיה ואחד השמנים החזקים ביותר שיש. הוא מופק מצמח Lavandula angustifolia וידוע בהשפעותיו המרגיעות. הוא מפוגג מתחים, מטפל בנדודי שינה, מחטא רב־עוצמה ומושלם לטיפול במחלות עור רבות כמו אקנה ואקזמה.
  • שמן לימון. עשוי מחלקי הלימון השונים ומסייע לעיכול מזון, להגברת האנרגייה בגוף, לחיזוק המערכת החיסונית ונלחם היטב בזיהומים. שמן הלימון הוא אנטיספטי, אנטי־בקטריאלי ואנטי־פטרייתי.
  • שמן לבונה. מלך השמנים האתריים ששימש בני מלוכה ואנשי קודש בחצרות עתיקות ובמקדשים מפוארים לכל אורך ההיסטוריה. הוא מופק מהשרף של עץ ה־Boswellia שצומח בסומליה. יש לו תכונות אנטי־דלקתיות, הוא מרגיע עוויתות ומשמיד תאים סרטניים. הוא מפחית חרדות, משפר את מצב הרוח ומחזק את המערכת החיסונית.
  • שמן תפוזים. עשוי מחלקי התפוז השונים. הוא משפר את האווירה בבית ואת מצב הרוח של בני המשפחה. הוא מפחית מתחים, ומזרז את מערכת העיכול. הוא אנטי־פטרייתי, אנטי־ויראלי, אנטיספטי ואנטי־בקטריאלי.
  • שמן מנטה. השמן הריחני והמופלא הזה מופק מצמח ה־Mentha piperita. הוא מקל כאבי ראש, מפחית בחילות, מסדיר הפרעות עיכול ומפוגג מתחים. הוא מחטא חזק ותכונותיו האנטי־דלקתיות מתאימות לטיפול במחלות בדרכי הנשימה ומקילות כאבים.

-20%
המחיר המקורי היה: 175.00 ₪.המחיר הנוכחי הוא: 139.90 ₪.
-18%
המחיר המקורי היה: 81.90 ₪.המחיר הנוכחי הוא: 67.00 ₪.
-19%
המחיר המקורי היה: 270.00 ₪.המחיר הנוכחי הוא: 220.00 ₪.
-10%
המחיר המקורי היה: 433.00 ₪.המחיר הנוכחי הוא: 389.00 ₪.

שמנים אתריים במרכז נטורל ליבינג

רוצים לדעת עוד על השמנים האתריים המובילים שלנו ועל שמנים נהדרים אחרים? דברו איתנו. צוות מרכז נטורל ליבינג עומד לשרותכם בכל עת ומעמיד לרשותכם ארון שלם של תרופות טבעיות מדהימות רק בשבילכם.