הבדל בין שמן אתרי לשמן ארומטי

מה ההבדל בין שמן אתרי לשמן ארומטי?

לכל אורך תקופות ההיסטוריה השתמשו בני אדם בכוח המרפא של שמנים שהופקו מן הטבע – מעצים, מצמחים, מפרחים ומפירות – ונהנו מהסגולות העצומות שלהם. לשמנים הטבעיים יש תכונות ייחודיות, הרכבים כימיים רבי־עוצמה ושימושים רפואיים שונים. חובבי שמנים ברחבי העולם תוהים מה ההבדל בין שמן אתרי ובין שמן ארומטי וחושבים שמדובר במוצרים זהים. אך אין מדובר במוצרים זהים, ולמעשה יש הבדל תהומי בין שמנים אתריים ובין שמנים ארומטיים. במאמר נברר מהו ההבדל בין שני סוגי השמנים, ונבין למה משמש כל סוג. מוכנים להעמיק בעולם המופלא של השמנים? בואו נתחיל.

 

שמנים אתריים

שמנים אתריים

מהם שמנים אתריים?

לפני שנבין מה הבדל בין שמן אתרי לשמן ארומטי, נעמיק בשמנים אתריים. שמנים אתריים הם תמציות מרוכזות מאוד המופקות מצמחים בתהליך של זיקוק ידני או מכני בקיטור או בכבישה קרה. השמנים האתריים מוגדרים כתמציות צמחיות כיוון שהם מכילים את הרכיבים המולקולריים של הצמח, את הארומה המיוחדת שלו ואת סגולות המרפא שלו. שמנים אתריים מופקים מכל חלקי הצמח – פרחים, עלים, שורשים, זרעים ופירות – ומכילים לא רק את הרכבו המולקולרי אלא גם את התדר האנרגטי שלו שמניע את תהליכי הריפוי ומעצים אותם.

 

איך משתמשים בשמנים אתריים?

במשך אלפי שנים שמנים אתריים היו חלק בלתי נפרד מתהליכי ריפוי בתרבויות שונות. הם לא רק שימשו לצרכים רפואיים אלא גם לצרכים קוסמטיים, טקסיים ופולחניים. בימינו שמנים אתריים עומדים בבסיס שיטת הארומתרפיה.

נוסף על ארומתרפיה, שמנים אתריים משלימים טיפולים הוליסטיים חלופיים ומקדמים את הרווחה הגופנית, הרגשית והנפשית של המטופלים. שאיפת שמנים אתריים ועיסוי הגוף בשמנים אתריים מעוררת את המערכת הלימבית במוח וחודרת למחזור הדם ומשפיעה על הבריאות הפיזית ועל הבריאות הרגשית של המטופל.  כמו כן, בשל התכונות הרפואיות והטיפוליות שלהם השמנים האתריים מוּספים למוצרי יופי וטיפוח ואף לתרופות.

 

היתרונות של השמנים האתריים

שמנים אתריים הם מוצר טבעי טהור ורב־עוצמה. כיוון שהם מופקים ממקורות צמחיים ואורגניים, הם מכילים תרכובות כימיות חזקות כמו טרפנים ופנולים שמעצימות את השפעתם על גוף המטופל ומאיצות תהליכי ריפוי והחלמה. יתר על כן, מיזוג בין שמנים אתריים בתהליך הטיפולי מעצים את סגולות הריפוי שלהם ומאפשר טיפול ממוקד בכל בעיה.

 

שמנים ארומטיים

שמנים ארומטיים

מהם שמנים ארומטיים?

שמנים ארומטיים אינם שמנים טבעיים. הם עשויים מחומרים סינתטיים ומחקים ניחוחות של שמנים אתריים או ניחוחות של צמחים שונים. שמנים ארומטיים מיוצרים במעבדות בתהליכים של סינתזה כימית. הם מפיקים ריח ותו לא. הם אינם מכילים הרכבים מולקולריים טבעיים או סגולות מרפא, ואי אפשר להשתמש בהם לטיפול או לריפוי.

 

איך משתמשים בשמנים ארומטיים?

שמנים ארומטיים משמשים בעיקר את תעשיית הבשמים, היופי והטיפוח. הם מוּספים לבשמים ולתכשירי טיפוח ולמוצרים שמפיקים ניחוחות כמו נרות ריחניים, פוטפורי ועוד. שמנים ארומטיים זולים בהרבה משמנים אתריים, ואין בהם שום תועלת חוץ מהניחוח שהם מפיצים. אך יש לזכור שניחוח זה איננו טבעי; הוא סינתטי ולא בהכרח בריא.

 

היתרונות של השמנים הארומטיים

היתרון העיקרי של השמנים הארומטיים הוא מחירם הזול שלהם וזמינותם לצרכנים. כיוון שהם מיוצרים מרכיבים סינתטיים ולא מרכיבים טבעיים, הם זולים בהרבה משמנים אתריים, ואפשר למצוא אותם בקלות בכל בית מרקחת או חנות קוסמטיקה.

נוסף על כך, שמנים ארומטיים מפיצים ניחוחות אחידים ואינם מושפעים מהגורמים המשפיעים על הניחוחות של השמנים האתריים כמו אקלים, תנאי קרקע ובשלות הצמח. בשל הניחוח האחיד שלהם הם אידיאליים לתעשיית הבשמים, היופי והטיפוח, ולכן כל מוצרי הטיפוח שמכילים שמנים ארומטיים מפיצים ניחוחות זהים.

 

מה בין שמנים אתריים לשמנים ארומטיים?

ההבדל הבסיסי בין שמנים אתריים ובין שמנים ארומטיים הוא המקור שלהם. שמנים אתריים מקורם בעולם הצומח, ושמנים ארומטיים מקורם בחומרים סינתטיים; שמנים אתריים מופקים מצמחים בשיטות מיצוי מסורתיות ידניות או מכניות, ואילו שמנים ארומטיים הם סינתטיים לחלוטין ומחקים ניחוחות של שמנים טבעיים או של צמחים; לשמנים אתריים יש סגולות מרפא שמושפעות מהרכבם הכימי ומהתכונות של הצמחים שמהם הם מופקים.

לשמנים ארומטיים אין יתרונות בריאותיים כלל. הם אינם מכילים תרכובות כימיות טבעיות או כל חומר טבעי אחר; שמנים אתריים הם מוצרים טיפוליים שעומדים בבסיס שיטת הארומתרפיה. היתרונות הבריאותיים, הטיפוליים והרפואיים שלהם רבים מספור. לעומת זאת, שמנים ארומטיים משמשים בעיקר את תעשיית הבשמים היופי והטיפוח ואינם מציעים דבר למעט ניחוח נעים. למעשה אין כאן מקום לטעויות – שמנים אתריים הם מתנת הטבע לאדם, ואילו שמנים ארומטיים הם חיקוי דל של המתנה המופלאה הזאת.

 

שמנים אתריים טהורים ואורגניים במרכז נטורל ליבינג

שמנים אתריים הם לא שמנים ארומטיים, ושמנים ארומטיים הם לא שמנים אתריים. מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין, האחד טבעי והאחר סינתטי. במרכז נטורל ליבינג תמצאו מבחר שמנים אתריים טהורים ואורגניים שיעשירו את ארון התרופות הביתי שלכם ויעזרו לכם להניע תהליכי ריפוי והחלמה בגוף הפיזי וגם בגוף הרגשי.

 

שמנים אתריים רבי מכר בנטורל ליבינג

-17%
המחיר המקורי היה: 169.00 ₪.המחיר הנוכחי הוא: 139.70 ₪.
-20%
המחיר המקורי היה: 175.00 ₪.המחיר הנוכחי הוא: 139.90 ₪.
-18%
המחיר המקורי היה: 81.90 ₪.המחיר הנוכחי הוא: 67.00 ₪.
-19%
המחיר המקורי היה: 270.00 ₪.המחיר הנוכחי הוא: 220.00 ₪.

תוכלו לטפל איתם בכל בעיה רפואית, רגשית או נפשית או להשתמש בהם כטיפול תומך ומשלים. שמנים אתריים ניחנים בטוהר ובעוצמה, ויש להם ערך רפואי וטיפולי רב. מחירם מבטא את איכותם, וסגולות המרפא שלהם הן כל מה שאתם צריכים כדי לחיות חיים בריאים, טובים ושלווים. רוצים לדעת עוד על מתנת הטבע המופלאה הזאת? צרו קשר עם מרכז נטורל ליבינג. אנחנו כאן בשבילכם.